Vážení občané,
níže naleznete informace k novému obecnímu systému nakládání s odpady.
Platbu za likvidaci komunálního odpadu za rok 2024 bude možné provést až po obdržení platebního výměru, který vám bude zaslán do 31. 1. 2025.
Pokud jste v ohlášení plátce uvedli email, datovou schránku bude výměr zaslán na tento váš kontakt. V případě, že jste žádný údaj neuvedli, bude po oznámení možné vyzvednout platební výměr na obecním úřadu.
Údaje o navážené hmotnosti odpadu z vaší popelnice můžete zkontrolovat na stránce www.nasepopelnice.cz. Přihlašovací údaje byly odesílány na vámi uvedené emaily, v případě, že jste tento údaj neuvedli, je možné se dotázat na obecním úřadu telefonicky, osobně nebo na odpady@dolany.cz.
Platbu zálohy (výše dle vaší potřeby) můžete provést buď v hotovosti na OÚ Dolany v úředních hodinách nebo na bankovní účet obce: číslo 9123111/0100, do poznámky uveďte odpad – záloha, číslo popisné vašeho RD.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Připomínáme, že od 1. 1. 2024 jsou sváženy pouze popelnice splňující normu EN – 840-1, kapacita 120 l nebo 240 l, které jsou opatřeny RFID čipem a QR kódem. Pokud potřebujete přihlásit ke svozu odpadu další popelnici, vyřídíte její evidenci na obecním úřadu.
Na základě změny systému odpadového hospodářství obce a související legislativy (Zákon o místních poplatcích) zveřejňujeme formulář pro ohlašovací povinnost, kterou má každý majitel rodinného domu nebo chaty.
Dosud jsme v obci měli poplatek tzv. „na hlavu“, ale s účinností od 1. 1. 2024 byl obecně závaznou vyhláškou zaveden místní poplatek za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci. V praxi to zjednodušeně znamená, že např. v rodinném domě nebudou obyvatelé platit poplatek za počet trvale přihlášených osob, ale budou platit podle hmotnosti odloženého odpadu. Ohlašovací povinnost má každý majitel nemovitosti. Pokud jste ještě ohlášení neprovedli, odevzdejte vyplněný formulář - osobně na podatelně/do schránky obecního úřadu, odesláním skenu na adresu odpady@dolany.cz nebo do datové schránky obce, formulář můžete stáhnout na stránkách obce www.dolany.cz/odpady a podepsaný odeslat na uvedenou adresu.
V dalším období není potřeba ohlášení podávat, pokud nedojde ke změně údajů (osoba plátce, změna počtu poplatníků atd.) nebo v případě ohlášení nového plátce. Změnu údajů je plátce povinen ohlásit do 20 dnů ode dne, kdy nastala změna.
Tato změna systému odpadového hospodářství s sebou přináší také změnu způsobu platby a evidence.
Platbu za likvidaci komunálního odpadu za rok 2024 bude možné provést až po obdržení platebního výměru, který vám bude zaslán po 1. 1. 2025. Platbu zálohy (výše dle vaší potřeby) můžete provést buď v hotovosti na OÚ Dolany v úředních hodinách či na bankovní účet obce: číslo 9123111/0100, do poznámky uveďte odpad – záloha, číslo popisné vašeho RD.
Sazba poplatku je 5 Kč/1 kg komunálního odpadu. Minimální základ dílčího poplatku je 5 kg/ měsíc na poplatníka nebo za nemovitou věc (pokud je nemovitost neobydlená) tj. min. 300 Kč na poplatníka za rok. Minimální základ dílčího poplatku (300 Kč/1 rok) platí i pro každou nemovitost, ve které se nezdržuje žádná fyzická osoba.
Více - OZV č. 2/2023, Zákon č. 252/2023 Sb., který novelizuje zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.
Pokud máte nějaké dotazy ohledně nového obecního systému nakládání s odpady, obraťte se na Obecní úřad e-mailem info@dolany.cz nebo osobně/telefonicky v době úředních hodin.
Děkujeme
OÚ Dolany nad Vltavou
Dokumenty:
Aktuální stavy hladiny v okolí | |
---|---|
LG Dolánky | normální |
Husinec - Čidlo5 Dolní Řež | normální |
LG Husinec-Řež | normální |
Mohlo by Vás zajímat
Naši partneři